Bontenbal + Nof

Bontenbal + Nof | huisartsenpraktijk | Amsterdam Osdorp

De huisartsenpraktijk Bontenbal en Nof bevind zich in een zorgcentrum, verspreid over een etage. Wij zijn gevraagd de praktijk met efficiënte middelen herkenbaar te maken en naar een hoger niveau te tillen qua klantbeleving.

 

Team:

Bas Vogelpoel

Janpaul Scholtmeijer

MyRedLight: Amsterdam’s first design sex-canal houses

MyRedLight: the amsterdam sexworkers collective, for sexworkers by sexworkers

14 windows at redlight district run by sexworkers themselves

Why doesn’t a legal profession doesn’t need an ergonomic and nice workplace like ‘normal’ office workers?

Supported by the creative industry of the Netherlands this brothel is designed as a example in the redlight sex industry  in Amsterdam: ‘the new standard’. Clean, hygienic, practical, mysterious and horny as one assignment. The bed is not a bed but a stage where the workers can do their performances. All rooms have different appearances from basic to suite, in accent color, shape of bed, size, position to the street, etcetera. The colorful funky rooms combined with the black basic, red curtains & light lines makes a visit mystic adventurous.

Special thanks to: LENSVELT, D-line, Wet, Desso, Gira, Modular, Diatso and Mosa

… more pictures soon

 

 

Antonian Amsterdam


ANTONIAN AMSTERDAM
‘Habitat for better work life’

Antonian Amsterdam is een prominente zichtlocatie aan de A10 in het gebied Overamstel waar creativiteit tot leven komt en waar bedrijven zich kunnen ontplooien. Het verleden is nog goed voelbaar door de karakteristieke architectuur van het voormalige Vroom & Dreesmann hoofdkantoor.
Spaklerweg 52, 10220 Amsterdam
Interieur ontwerp: JPS architecten
Concept & styling: The Thirsty Fisherman (Esther Visser)
Architect: MOKA architecten
photography: Adam van Noort

www.antonian.amsterdam

IDTV/ICP headquaters

IDTV/ICP headquaters, Amsterdam-Schinkel

Neergestreken op de bovenste verdieping van deze oude verlaten drukkerij hebben we het interieur van dit kantoor vormgegeven als scene’s. IDTV/ICP is een productie bedrijf is dat hoofdzakelijk tv en events produceert en creëert: in scenes Deze scenes zijn zowel praktisch: vergaderen-restaurant-ontmoeten, als decoratief. De scenes zijn zo kleurrijk mogelijk en uitgesproken vormgegeven. De gigantische gele trap kondigt de entree aan. Deze leidt je naar de huiskamer, het restaurant en het hart van de kantoorvloer. Hier omheen bevinden zich het grijze en neutrale kantoor. In het kantoor staan de verschillende vergader- en ontmoetings- plekken als scene’s op de vloer: een kas, een turquoise rond gordijn, een visgraat lounge, de oranje belcellen, de bleuboardroom en de roze booth’s. Diversiteit voor de verschillende momenten van werken en vergaderen die samenkomen in de huiskamer onder de centrale glazen kap.

Ontwerpteam:

Janpaul Scholtmeijer, JPS architecten

Esther Visser, The Thirsty Fisherman

Arnold van Ek, Fact 150

foto’s ©David Dillen

Modular Executive office

The aesthetic & acoustic solution of our flexibel office space of our dearest friends from Modular

photo’s: ©Modular

Matrix Innovation Center

 

Matrix Innovation Center

Ontmoet, werk, socialize, relax, drink koffie met elkaar in de ‘keuken’ van Matrix.
Revitalisatie en herprofilering verschillende gebouwen van Matrix op het sciencepark in Amsterdam.

www.matrixic.nl

photography: © David Dillen

Airport In A Box

Airport In A Box | all-in-one terminal

De Airport in a Box is een all-in-one terminal die kan worden ingezet als uitbreiding of vernieuwing van bestaande vliegvelden of als bouwsteen in een nieuw, modulair vliegveldconcept. Inchecken, paspoortcontrole, veiligheidsscan en bagage afgifte op 1 plek, vlakbij het vliegtuig. Hierdoor kan de totale boardingtijd worden teruggebracht tot 20 minuten en wordt het bagageverlies gereduceerd tot vrijwel nihil. Dit betekent een gigantische sprong vooruit in passagierscomfort, vliegverkeer- en vliegveldflexibiliteit.

Met name geschikt voor nationale en regionale vliegvelden waar de taxfree-shopping geen rol speelt. Maar ook voor internationale vliegvelden interessant, als uitbreiding maar ook als optimalisatie van grondgebruik en verkeersstromen.